Vaše vozidlo bolo navrhnuté tak, aby fungovalo so špecifickým rozmerom kolies. Tým myslíme normálne veľkosti ako sú napríklad 17 alebo 18 palcov. Vaše vozidlo nebolo navrhnuté tak, aby jazdilo dlhší čas na rezerve, ktorá sa vo veľkom líši od normálnych kolies.
Mohlo by totiž dôjsť k poškodeniu iných častí, ako je prevodovka, odpruženie a brzdy. Navyše treba mať na pamäti, že rezervné pneumatiky sú určené len na to, aby vás zaviedli do najbližšieho pneuservisu a ani zďaleka nie sú také odolné a bezpečné ako štandardné pneumatiky a disky.
Je to veľmi zlý nápad jazdiť čo i len krátku vzdialenosť s rezervou na prednej náprave. Mnoho vozidiel váži oveľa viac vpredu kvôli motoru, ktorý je tam umiestnený. Taktiež sú predné kolesá viac namáhané kvôli častému brzdeniu, otáčaniu a akcelerácii. Ak jazdíte dlhší čas s rezervou na prednej náprave, môžete v krátkom čase očakávať ďalšie problémy.
Pneumatiky sa zvyčajne dodávajú s hodnotením opotrebovania behúňa a očakávaným počtom najazdených kilometrov, ale existuje veľa faktorov, ktoré môžu spôsobiť zmenu týchto čísel.
Vo všeobecnosti pneumatiky vydržia od 45 000 do 120 000 kilometrov, ale agresívna jazda, jazda v teréne a jazda po nerovných cestách môže túto životnosť značne skrátiť. Aj keď nejazdíte tak často, pneumatiky sa i tak degradujú a časom budú nepoužiteľné.
Nebudeme vám tvrdiť, že je to nemožné ale úprimne je veľmi zlý nápad hrať sa na pretekára s krehkým prúžkom gumy omotaným okolo malého kúska kovu, ktorý bol ručne priskrutkovaný na vaše auto.
Pokiaľ máte na svojom aute nasadenú rezervu, mali by ste tomu prispôsobiť aj rýchlosť a štýl vašej jazdy.
Ak budete mať šťastie, tak rezervu použijete iba raz alebo dvakrát počas životnosti vášho vozidla. To znamená, že váš náhradné koleso tak bude istý čas ležať v kufri auta bez povšimnutia.
Dobrým pravidlom je preto skontrolovať si rezervu aspoň raz za mesiac, ale prinajmenšom je dobré skontrolovať pneumatiku pri každej výmene oleja. Ak ste si vozidlo práve kúpili, skontrolujte behúň a nahustenie pneumatiky, aby ste sa uistili, že predchádzajúci vlastník alebo výrobca nezanedbal údržbu rezervnej pneumatiky.
Chcete predsa aby vaša rezervná pneumatika bola v správnom prevádzkovom stave, keď ju budete neočakávane potrebovať.
Tu je niekoľko našich tipov, ako bezpečne jazdiť na pneumatike a bez ujmy sa dostať do najbližšieho pneuservisu.
· Najprv sa uistite, že pneumatika a koleso, ktoré ste vybrali, sú bezpečne uložené vo vašom vozidle. Kufor alebo nákladný priestor sú ideálne miesta.
· Uistite sa, že ste matice dotiahli pomocou svojej telesnej hmotnosti. Tým sa zabezpečí, že rezerva zostane na mieste.
· Ak je to možné, použite smartfón alebo informačno-zábavný systém vo vozidle na vyhľadanie blízkej predajne pneumatík. V prípade defektu použite opravnú sadu aby ste sa dostali do servisu.
· Ak je to vôbec možné, nejazdite na svojej rezerve viac ako 100 kilometrov. Jeho menšia veľkosť spôsobí nadmerné opotrebovanie ložísk kolies, bŕzd a prevodovky. Existuje tiež oveľa vyššia pravdepodobnosť prasknutia alebo poškodenia pneumatiky kvôli ľahkej konštrukcii rezervy.
· Pamätajte, že váš náhradný diel je určený len na to, aby vás dostal do opravovne, takže sa vyhnite jazde rýchlosťou vyššou ako 80 km/h, aby ste predišli väčšiemu poškodeniu.
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024